دوشنبه, 29 مرداد 1397
 خوب گوش کردن را یاد بگیریم، گاه فرصتها بسیار آهسته در میزنند . . .

هشتمین دوره جشنوراه کتابخوانی رضوی

هشتمین دوره جشنوراه کتابخوانی رضوی

ادامه مطلب

آگهی مزایده عمومی یک مرحله ای

ادامه مطلب

سولات متداول

آيا تاهل فرزندان مانعي براي رسيدگي است?

در خانواده معلولان (فرزندان) برادرشان نمي توانند از اين معافيت استفاده نمايند و ليكن فرزند خود معلول مي تواند از اين امتياز استفاده نمايد.

+ آيا صرف تائيد سازمان بهزيستي مبني بر معلوليت كافي است?

براي معافيت يك نفر از منسوبين معلولان تائيد معلوليت توسط كميسيون پزشكي وظيفه عمومي نيز ملاك رسيدگي خواهد بود

+ آيا غيبت مانع از رسيدگي مي شود?

بله، اما اگر تاريخ معلوليت قبل از شروع غيبت متقاضي بوده باشد قابل رسيدگي است

 

+ اگر مشمول داراي همسر معلول باشد وضعيت وي چگونه خواهد شد?

همسر مشمول بايد بعد از ازدواج معلول شده باشد يا مشمولانيكه از تاريخ12/1/85 ابلاغ آئين نامه همسر معلول انتخاب نموده اندو به عقد دائم خود درآورده اند در شمول مصوبه قرار مي گيرند.

+ اگر پدر يا مادري معلول باشند آيا ميتوانند يك فرزند خود را معاف كنند?

بله، مشروط بر آنكه معلوليت به تائيد شوراي زشكي بهزيستي و شوراي پزشكي در وظيفه عمومي برسد و مشمول قبل از معلوليت فاقد غيبت باشد.

+ براي اطمينان از سلامت شنوايي نوزادم به کجا مراجعه کنم؟

شما می توانید برای سنجش شنوایی کودک خود به پایگاه های دائمی سنجش شنوایی مراجعه کنید.

آدرس این مراکز را می توانید از معاونت پیشگیری بهزیستی استان محل زندگی خود سؤال کنید.

+ براي تاسيس مراکز مختلف سازمان مانند مهدکودک ها و مراکز مشاوره به کجا مراجعه کنم؟

برای دریافت مجوز تاسیس مراکز 13 گانه خصوصی تحت نظارت سازمان مانند مراكز مشاوره ژنتيك و ... باید مدارک مورد نیاز را آماده کرده به معاونت مربوطه مراجعه کنید.

+ براي سنجش بينايي کودکم به کجا مراجعه کنم؟

شما می توانید برای سنجش بینایی کودک خود بهپایگاه های دائمی سنجش بیناییمراجعه کنید و یا در هنگام اجرای طرح آمبلیوپی (سنجش بینایی) که در آبان ماه هر سال اجرا می شود، به مهدکودک های سراسر کشور مراجعه کنید.

+ برای استفاده از معافیت سربازی ویژه خانواده های دارای فرزند معلول، چه کنم؟

گر در بهزيستي شهرستان محل سكونت پرونده معلوليت داريد، كافيست شناسنامه كليه اعضاي خانواده را همراه با يك قطعه عكس، كد ملي و كدپستي ده رقمي به بهزيستي شهرستان مربوطه تحويل نمائيد.

در صورتي كه فرد معلول تاكنون در ادارات بهزيستي پرونده نداشته باشد، نياز است ابتدا پرونده معلوليت با مراجعه به ادارات بهزيستي تشكيل شود.

+ تأمين مسكن مددجويان سازمان از چه راه هايي انجام مي گيرد؟

تأمين مسكن مددجويان سازمان با استفاده از منابع اعتباري سازمان بهزيستي كه هر ساله در قوانين بودجه سنواتي گنجانده مي شود و نيز درآمد مشاركتهاي مردمي سازمان همراه با مشاركت افراد خير و موسسات خيريه تأمين مي شود بدين ترتيب كه 50% از هزينه ساخت هرواحد (تا سقف 40 ميليون ريال) توسط سازمان پرداخت شده و 50% مابقي را خيرين تأمين خواهند كرد. لازم به ذكر است در حال حاضر يكصد و ده موسسه خيريه مسكن ساز با سازمان بهزيستي همكاري دارند.

+ جامعه هدف سازمان بهزيستي براي دريافت تسهيلات ساخت و خريد مسكن چه گروه هايي هستند؟

الف زنان سرپرست خانوار
ب
افرد از كار افتاده سرپرست خانواده
ج
فرزندان بهزيستي (كودكان بهزيستي)
د
آسيب ديدگان اجتماعي
ه
معلولين (نابينايان، ناشنوايان، معلولين جسمي و حركتي، افراد ضايعه نخاعي)

+ سازمان بهزيستي چه تهسيلاتي دراختيار موسسات خيريه مسكن ساز قرار مي دهد؟

سازمان بهزيستي ضمن تأمين 50 هزينه ساخت هرواحد مسكوني تا سقف 40 ميليون ريال با معرفي مددجويان به ادارات ذيربط، زمينه استفاده آنان از معافيتهاي قانوني ازجمله، اخذ مجوز ساختماني، حق انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب ... را فراهم مي كند.

+ شرایط لازم برای فرزند پذیری چیست؟

شرايط خانواده پذيراي کودک:

$11-     ايراني، مسلمان، متعهد و معتقد به مباني اعتقادي و اسلامي، فاقد سوء پيشينه كيفري، مشهور به حسن اخلاق و داراي انسجام و توانايي و مهارت كافي در پرورش كودكان باشد.

$12-     تبصره:براي فرزندان اقليت هاي ديني و مذهبي خانواده متقاضي از همان اقليت باشد.

2- با توجه به سن و جنس فرزند و مدت نگهداري، خانواده متقاضي مي‌بايست نسبت به ايجاد زمينه‌هاي محرميت اقدام نموده و به اصول دقيق موازين شرعي و پرورش اسلامي متعهد باشد و بدان عمل نمايد.

3-برخورداري اعضاء خانواده از سلامت روان و سلامت جسماني در حد ايفاي نقش مسئوليت نسبت به فرزندان و حفظ حقوق آنان ضروري است.

4- بستگان سببي و نسبي كودك در صورت واجد شرايط بودن در اولويت تحويل كودك قرار مي‌گيرند.

5- متقاضيان داوطلب سرپرستي غير از بستگان مي‌بايست حداقل داراي مدارك تحصيلي ديپلم باشند.

تبصره:متقاضيان سرپرستي داراي تحصيلات كارشناسي مرتبط (علوم تربيتي، روان شناسي، جامعه شناسي و مددكاري) با حفظ ساير شرايط نسبت به ديگر متقاضيان در اولويت مي‌باشند.

6- متقاضيان مي‌بايست ضمن دارا بودن انسجام خانوادگي، از شناخت، تجربه و توانايي لازم در مراقبت از كودكان برخوردار باشند.

7- پس از پذيرش فرزندان در خانواده، تعداد اعضاي خانواده متقاضي سرپرستي نبايد از هفت نفر تجاوز نمايد.

8- سن زن و شوهر متقاضي سرپرستي مي‌بايست حداقل 25 و حداكثر 50 سال باشد.

تبصره:در موارد استثنايي و تنها در خصوص بستگان و با رعايت موازين كارشناسي و تاييد كميته شبه خانواده تغيير در محدوديت سني و محدوديت در تعداد اعضاي خانواده متقاضي امكان پذير مي‌باشد.

9- خانواده متقاضيان سرپرستي مي بايست از تمكن مالي مناسب و درآمد مستمر برخوردار باشند.

تبصره:اعضاء خانواده و بستگاه كودك با در نظر داشتن بند 9-8-7-5 در صورت تقاضا و تاييد نياز آنان توسط كميته امور شبه خانواده با در نظر داشتن مصالح كودك مي‌توانند مشمول مقررات مالي اين دستورالعمل شوند.

10- خانم هاي فاقد همسر در صورت دارا بودن ساير شرايط سرپرستي با تاييد كميته شبه خانواده استان مي‌توانند سرپرستي از يك تا سه كودك دختر را عهده دار شوند.

11- در صورتي كه كودك تحويلي به خانواده، داراي معلوليت و نيازهاي ويژه باشد (معلوليت جسمي، ذهني، يا اختلالات رفتاري) خانواده متقاضي مي بايد داراي تخصص بوده و يا دوره هاي آموزشي متناسب با نيازهاي كودك را گذرانده باشد.

12-ارائه خدمات توانبخشي مورد نياز به كودك معلول با هماهنگي معاونت امور توانبخشي بر عهده سازمان خواهد بود.

+ فرزندخواندگی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور چگونه امکانپذیر است؟

شما باید به سفارت ایران در کشوی که اقامت دارید( در صورتیکه در آمریکا زندگی می کنید به سفارت سوئیس) مراجع نمائید و درخواست خود را ارائه دهید.
شرایط عمومی درخواست فرزندخواندگی عبارت است از: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، تبعیت از دین اسلام، گذشتن حداقل 5 سال از تاریخ ازدواج، دارا بودن حداقل 29 سال سن( برای یکی از زوجین) گواهی
پزشک دال بر ناباروری یکی از زوجین.

+ مدارک مورد نیاز برای تأسیس کمپ ترک اعتیاد چیست ؟

  • این مدارک برای تأسیس کمپ ترک اعتیاد مورد نیاز است:

- حداقل مدرک دیپلم

- عدم سوء پیشینه

- تأییدیه از حراست سازمان

- داشتن مکان مناسب

- عدم اعتیاد

+ مراحل پذیرش و تشکیل پرونده برای معلولین چگونه است؟

1- ارائه درخواست اولیه به سرپرست اداره بهزیستی
2- اخذ درخواست توسط سرپرست اداره و ارجاع به دبیرخانه جهت ثبت و تحویل به واحد توانبخشی

3- مصاحبه اولیه مسئول امور توانبخشی با شخص متقاضی

4- در صورت مطابقت با دستورالعمل ارجاع به کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت
5- اخذ مدارک مربوطه جهت تشکیل پرونده درصورت تایید معلولیت
6- بازدید از منزل معلول و تهیه گزارش مددکاری در اولین فرصت و طرح موضوع درکمیته توانبخشی جهت تصمیم گیری برای ارایه خدمات توانبخشی به توانخواه

+ نحوه بهره مندي مددجويان سازمان از تسهيلات مسكن چگونه است؟

مددجويان سازمان بهزيستي بر اساس امتيازاتکسب شدهاولويت بندي شده و بر اساس اولويت از اين تسهيلات بهره مند مي شوند.

+ نحوه مشاركت خيرين و موسسات خيريه در تامين مسكن مددجويان چگونه خواهد بود؟

افراد خير و موسسات خيريه با مراجعه به بهزيستي استان محل سكونت خود و عقد قرارداد مشاركت در ساخت مسكن مددجويان و با پرداخت 50% هزينه ساخت در تأمين مسكن مددجويان مشاركت خواهند نمود. همچنين افراد خير و موسسات خيريه مي توانند با تأمين زمين و مصالح در اين امر سهيم باشند.

+ چگونه مي‌توانم از وام كارفرمايي معلولان استفاده كنم؟

شما بايد با همراه داشتن جواز كسب كارگاه خود، به بهزيستي شهرستان محل سكونتتان مراجعه كنيد تا با انجام مراحل قانوني، به ازاي بكارگيري هر مددجو 5 ميليون تومان وام دريافت كنيد.

فهرست اصلی

نظرسنجی

فعالیت های سازمان بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری را چگونه ارزیابی می کنید؟

آخرین به روز رسانی

یکشنبه 28 مرداد 1397 7:43:43

انتخاب زبان

71 71
1.png2.png3.png5.png6.png7.png8.png9.png91.png92.png93.png94.png95.png96.jpg